Досвід роботи над методичною проблемою«Забезпечення системного підходу в здійсненні науково-методичного супроводу вчителів природничо-математичного циклу»





Навчаючи інших, ми вчимося самі
Сенека


         Державна політика в галузі освіти визначається Законом України
«Про освіту», Національною доктриною та Державною національною програмою «Освіта» («Україна ХХІ століття»).    Згідно з державною національною програмою «Освіта» серед  основних  шляхів реформування освіти  зазначено  підготовку нової генерації педагогічних кадрів, підвищення їх професійного та загальнокультурного рівня,  розвиток освіти на основі запровадження у НВП сучасних педагогічних технологій та науково-методичних досягнень.  Одним із принципів реалізації програми є безперервність освіти, що відкриває можливість для постійного поглиблення загальноосвітньої та фахової підготовки, досягнення цілісності та наступності у навчанні і вихованні. Держава очікує від усіх, хто пов’язаний з освітньою діяльністю, подальшого удосконалення учительської праці, створення умов для максимальної індивідуалізації навчального процесу.      Через діяльність  педагога реалізується і державна політика, спрямована на зміцнення інтелектуального та духовного потенціалу нації, і формується особистість, світ якої відбивається у веселках незрівнянного блиску своєї неповторності.       Школі потрібен учитель, котрий працює у форматі творчих шукань, що ґрунтуються на здобутках традиційної методики й включають інноваційні елементи, педагог, самовмотивований не на репродукцію, а на експеримент, дослідження, новаторство.
Сучасний педагог – фундаментально освічена людина, здатна гнучко перебудовувати напрям і зміст своєї професійної діяльності, яка самостійно працює над власним розвитком, підвищенням освітнього й культурного рівнів, уміє самостійно набувати необхідних для професійної діяльності знань, умінь і навичок, критично мислить, володіє стійкою системою мотивів і потреб соціалізації, здатна активно й творчо діяти. Він повинен уміти сам і навчити учнів творчо засвоювати знання і застосовувати їх в конкретних навчальних і життєвих ситуаціях, критично осмислювати здобуту інформацію, оволодіти вміннями й навичками саморозвитку, самоаналізу, самоконтролю та самооцінки,  педагог-професіонал,  орієнтований на розвиток людських здібностей, а не тільки на трансляцію знань, умінь і  навичок, такий, що вміє на практиці  працювати з освітніми процесами, будувати розвиваючі освітні ситуації, а не просто ставити і вирішувати дидактичні задачі, такий, що дійсно є реальним суб’єктом педагогічної діяльності. Характерною особливістю професійної свідомості сучасного вчителя  має бути зосередженість мислення на педагогічних проблемах, бачення педагогічного процесу як цілісного явища, центральне місце в якому належить особистості дитини. 
         Процеси модернізації змісту освіти, нові пріоритети освітньої політики,
зміна концептуальних орієнтирів стимулює пошук нових підходів до методичної  діяльності; розробку моделі системи методичної роботи в умовах інформаційного  суспільства; визначення, апробацію та обґрунтування комплексу педагогічних умов підвищення ефективності методичної роботи у сучасних умовах.      Методична служба міста – одна із освітніх структур, яка працює над зростанням фахової майстерності сучасного вчителя. Робота міського методичного кабінету спрямована на реалізацію науково-методичної проблеми  «Методичний супровід інноваційної і творчої діяльності  педагогів міста в умовах впровадження оновлених Державних стандартів». ММК здійснює інформаційно-методичне забезпечення неперервного процесу підвищення кваліфікації та професійної майстерності педагогів у міжкурсовий період, запроваджуючи ефективні форми методичної роботи. На сьогодні ММК повинен стати для освітян міста центром науково-методичного та інформаційного забезпечення професійної діяльності вчителя; центром трансформації наукових ідей через втілення в практику у навчально-виховному процесі; центром управління процесом упровадження нового змісту шкільної освіти; центром забезпечення адаптації вчителя до професійних та освітніх змін; центром створення умов для самоосвіти педагогів;  центром стимулювання процесу якісних змін у професійній діяльності педагога. Це дуже відповідальна місія і досить важка для виконання, але ми намагаємося якнайкраще виконувати свою роботу. «Або я знайду шлях, або прокладу його», - ці слова на логотипі ММК м.Селидового можно вважати  девізом кожного методиста.
Пошук шляхів підвищення якості безперервного навчання педагогічних працівників, розвиток педагогічної майстерності, формування навичок науково-дослідницької роботи - пріоритетні завдання методичної служби міста.
Моя робота    у складі міського методичного кабінету спрямована на реалізацію проблеми «Забезпечення системного підходу в здійсненні науково-методичного супроводу вчителів природничо-математичного циклу». За посадовими обов’язками я  організовую та координую  науково-методичну роботу з питань удосконалення навчально-виховної діяльності закладів освіти з учителями фізики, хімії, біології, математики, інформатики, географії, економіки,природознавства, основ здоров’я; організовую роботу сектору природничо-математичних дисциплін; координую еколого-натуралістичну  роботу в закладах освіти; здійснюю постійне підвищення свого професійного рівня з урахуванням сучасних тенденцій розвитку освіти.
Основними завданнями  реалізації науково-методичної проблеми є:
  • створення умов для безперервного вдосконалення професійної майстерності педагогів в умовах впровадження оновлених Державних стандартів;
  •  аналіз результативності та ефективності використання методичних форм різної спрямованості для впровадження компетентнісно орієнтованого навчання в педпрактику;  
  •  формування готовності вчителів до інноваційної діяльності;  
  •  виявлення, вивчення, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду; 
  •  забезпечення умов для самоосвітньої діяльності педагогів; 
  • моніторинг якості навчальних досягнень  учнів 5, 9, класів з математики.
Основними напрямками діяльності методиста  можна визначити такі: 
  • планово-аналітична діяльність  (моніторинг якості навчання, рівня професійної компетентності вчителя, оволодіння певними компетенціями; аналіз кількісного і якісного складу педагогічних працівників природничо-математичного циклу;  тощо);
  • методичний супровід предметних циклових комісій щодо аналізу та планування діяльності, проведення методичних заходів;
  • інформаційно-просвітницька робота, консалтинг педпрацівників, спонукання педагогів до самоосвіти впродовж життя; 
  • вивчення, узагальнення та поширення перспективного педагогічного досвіду;
  • самоосвіта методиста, оволодіння сучасними інформаційними технологіями



Провідна ідея досвіду роботи над проблемою: через систематичну різнопланову роботу з педагогами щодо підвищення їхньої професійної компетентності, спонукання до наполегливої самоосвіти, застосування активних і інтерактивних форм можливо досягти моделі сучасного вчителя.


 

Немає коментарів:

Дописати коментар